Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zajęcia laboratoryjne

Zajęcia laboratoryjne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W dniu 24 kwietnia uczniowie klasy 2C o profilu biologiczno-chemicznym mieli okazję uczestniczyć w zajęciach laboratoryjnych na Wydziale Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego. Tematem przewodnim spotkania była „Skala pH. Hydroliza soli” — zagadnienie, które w praktyce okazało się fascynującą przygodą z chemią pełną barw, reakcji i odkryć..

W trakcie doświadczeń młodzież samodzielnie przeprowadzała reakcje chemiczne z wykorzystaniem różnych wskaźników pH. Kolorowe zmiany roztworów – od intensywnych czerwieni po głębokie fiolety – zrobiły ogromne wrażenie i udowodniły, że chemia potrafi być naprawdę widowiskowa. Eksperymenty związane z hydrolizą soli pokazały, jak różne związki wpływają na odczyn środowiska, a możliwość samodzielnej pracy przy stanowiskach laboratoryjnych była dla uczniów cennym doświadczeniem edukacyjnym.

Całość odbyła się w profesjonalnie wyposażonych laboratoriach, pod czujnym okiem prowadzących z Wydziału Chemii, którzy z pasją dzielili się wiedzą oraz dbali o bezpieczeństwo uczestników.

Udział w zajęciach laboratoryjnych na Uniwersytecie Wrocławskim był nie tylko świetną lekcją chemii w praktyce, ale też wspaniałą okazją do zasmakowania atmosfery uczelni wyższej.

Data dodania: 2025-04-25 13:15:25
Data edycji: 2025-04-25 13:18:32
Ilość wyświetleń: 55

Konkursy

Zapraszamy Was do udziału w aktualnych konkursach !!!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

"Aby odnieść sukces trzeba 1% talentu,

9% szczęścia, a reszta to praca, praca, praca,..."

Ignacy Jan Paderewski
Godło
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej