Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

Obóz naukowy w Kątach Rybackich

W dniach od 26 do 30 września 2022 r. uczniowie klas I E i II B  wraz z prof. A. Zielińską, prof. D. Janiszewską i  prof. K. Dymińską-Rychlicką wzięli udział w   obozie naukowym w Kątach Rybackich. W podróż wyruszyliśmy w poniedziałek bardzo wcześnie rano, a naszym pierwszym przystankiem był  Gdańsk –jeden z najcenniejszych zespołów zabytkowych w Polsce.

Dzięki zaangażowaniu pani przewodnik zwiedziliśmy największe atrakcje, odbyliśmy  spacer po Gdańskiej Starówce, podczas którego mogliśmy podziwiać piękną  architekturę i zabytki.

Wieczorem zameldowaliśmy się w naszym ośrodku w Kątach Rybackich i wyruszyliśmy na wykład o nietoperzach. Chiropterolog, pan T.Narczyński, zabrał wszystkich w teren,  by ze specjalnym sprzętem do wychwytywania dźwięków wydawanych przez te ssaki nauczyć się ich rozpoznawania. Następnego dnia wyjechaliśmy do Krynicy Morskiej, zwiedziliśmy przekop Zatoki Gdańskiej.  Po obiedzie odbyły się  doświadczenia chemiczne– było mroźnie, dźwięcznie i dymiąco.  Badaliśmy właściwości suchego lodu i otrzymaliśmy „chemiczny chrzest”. Następnie czekały nas zajęcia z botaniki, na których między wieloma faktami i ciekawostkami z życia drzew i roślin, nauczyliśmy się określać wiek drzew jedynie przy użyciu metrówki.

W środę miały miejsce zajęcia ornitologiczne, a także wykład o historii  Żuław Wiślanych wypełniony geograficznymi i architektonicznymi ciekawostkami.

W czwartek   organizatorzy zajęć zapewnili nam dużą dawkę wysiłku fizycznego oraz rywalizacji. Przypisani do dwu-trzyosobowych grup braliśmy udział w biegu na orientację. Każda z grup dostała mapę i wskazówki. Wygrać mogła tylko jedna drużyna, jednak każdy z uczestników ukończył bieg i samodzielnie poznał ukształtowanie terenu mierzei. Po emocjach towarzyszących wcześniejszym zajęciom poszliśmy do portu w Kątach Rybackich, gdzie obserwowaliśmy morską faunę i florę, a także robiliśmy zdjęcia.

W wolnych chwilach urządzaliśmy mecze tenisa stołowego i integrowaliśmy się.

W piątek wyruszyliśmy w drogę powrotną. Ostatnim punktem programu naszej wycieczki było zwiedzanie zamku krzyżackiego w Malborku i zamku kapituły pomezańskiej w Kwidzynie.

Na dłużej zatrzymaliśmy się w Toruniu-mieście słynącym z pierników. Przewodnik oprowadził nas po Starym Mieście, przybliżył jego historię i tradycje. Zobaczyliśmy m. in. kamienicę, w której (najprawdopodobniej) urodził się polski astronom Mikołaj Kopernik. Zwiedziliśmy Ratusz, Zamek i Kościół Świętych Janów.

Obóz  naukowy w Kątach Rybackich minął nam na intensywnej pracy. Pogoda dopisywała przez cały czas, więc część zajęć odbywała się na świeżym powietrzu.

Data dodania: 2022-10-17 15:19:21
Data edycji: 2022-10-17 15:20:52
Ilość wyświetleń: 341

Konkursy

Zapraszamy Was do udziału w aktualnych konkursach !!!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

"Aby odnieść sukces trzeba 1% talentu,

9% szczęścia, a reszta to praca, praca, praca,..."